HANDLA PÅ DISTANS FRÅN BY LOTTA

Om du hittar något du gillar i vårt sortiment, t ex på vårt Instagram-konto kan vi alltid skicka detta till dig så länge du bor på en svensk adress. Beroende på vad du är intresserad av att köpa tar vi eventuellt ut en fraktavgift för att skicka varorna till dig. Fraktavgiften blir dock aldrig högre än 59 kr.

Denna rutin gäller vi köp på distans från oss.

  1. Skicka oss ett mail till info@bylotta.se och tala om vad du vill köpa. Skriv även med ditt fullständiga namn, adress och ett mobilnr.
  2. Vi svarar med en bekräftelse på att vi har varan (eller ett meddelande om att varan är slut) och skickar även med summan för ditt köp samt ett swish-nr dit du swishar din betalning i förskott.
  3. Så fort vi ser din betalning på vårt konto skickar vi varorna till dig. Vi skickar alltid varor med Dhl Service Point. Du får varorna levererade till närmsta Service Point utifrån adressen du uppgivit i beställningsmailet. Vill du ha varorna till ett annat Service Point får du meddela oss detta vid beställningen.

ÅNGERRÄTT OCH RETUR

Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt (öppet köp) från det att du har tagit emot en vara som du beställt på distans.

För att nyttja ångerrätten måste du meddela oss detta, antingen via e-post (info@bylotta.se) eller via telefon (0511-10652) senast 14 dagar efter att du mottagit din vara. Vi godkänner inte returer som inte meddelats oss i förväg. Om du returnerar varor utan att meddela oss ligger paketet kvar här oöppnat tills du hör av dig. Produkten du returnerar skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning.

När du meddelat oss att du vill returnera din vara/dina varor skickar vi dig en returfraktsedel via e-post som du skriver ut och fäster på paketet och lämnar in på närmaste Dhl Service Point. Alternativt kan du uppge returfraktsedelns sändningsnummer (Shipment No.) på ditt Dhl Service Point så skriver de ut fraktsedeln åt dig där.

Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan. Du står dock själv för returfrakten tillbaka till oss och vi drar bort returfraktkostnaden, 59 kr, när vi gör återbetalningen till dig via swish. Du är skyldig att skicka tillbaka varan inom 14 dagar efter att du meddelat att du vill returnera din vara.

Vänligen observera att varorna måste skickas tillbaka i samma skick som du fick dem i, dvs i sin originalförpackning med etiketter och taggar kvar. Vi gör alltid en bedömning av din retur. Är varan trasig, använd, smutsig, tvättad, försenad eller på något annat sätt förändrad bedöms den som ej säljbar och vi kommer inte att återbetala dig och heller inte skicka tillbaka dina varor. 

Vid returnering av skor ska de skickas i skokartongen som de kom i och med sitt ursprungliga emballage i kartongen, dvs med papperstussar i, och skyddande papper runt skorna. Skokartongen ska i sin tur läggas i en fraktpåse eller låda för att undvika skador. Ingen tejp eller etiketter får fästas på skokartongen.

EJ UTHÄMTADE PAKET

Hämtar du ej ut dina varor så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 350 kr.

Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vid nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.